Osnove / Sve Što Treba Da Znate

INTERNET JOGIRANJE 1.

Svaki dan ista priča. Buđenje, ustajanje, spremanje, kretanje i informisanje. Davnih dana kad je moje joga putovanje započelo izvori vezani za jogu na internetu su bili, u odnosu na ove sada, veoma oskutni. Provela sam sate i sate gledajući razne videe, čitajući razne sadržaje i u jednom trenutku sam mogla da kažem da sam videla i pročitala sve šta valja, a aktuelno je na internetu. A onda je usledila poplava raznih sadržaja, koja i dalje vlada, a šta od toga sada valja? Valja sve, jer nas svaki izvor uči nečemu, a pitanje je da li ćemo mi uspeti da prepoznamo čemu. Upravo zbog toga sam rešila da napišem nekoliko tekstova o izvorima koji mogu da se nađu na internetu, a koji će vam pomoći da malo lakše plivate u moru informacija.

U Americi se dogodila prava joga revolucija, kao što se u Americi dešava sa većinom stvari, koja se veoma brzo proširila i na Evropu, ali i na druge delove zemlje, pa sada postoji gomila blogova, Youtube kanala, instagram profila, slika, radova, tekstova sa različitim jogijskim temama, napisanih od strane samoukih jogija ili i eksperata iz oblasti joge. Mnogi od ovih izvora su stvarno kvalitetni i treba ih pregledati, saslušati, zapamtiti… ali mnogi od njih predstavljaju lična zapažanja ljudi koji nisu osvestili sebe i vode ljude koji se bave jogom, ili žele da se bave jogom, u smeru koji može samo još više da ih odvuče od suštine.

U svom tom jogijskom paradiranju bivši plesači i gimnastičari su razvili izvanredan biznis. Na osnovu fleksibilnosti, na kojoj su radili u toku svoje karijere, su se veoma brzo progurali na visok nivo popularnosti, pa kada znatiželjna osoba, koja želi da uči ukuca u Guglov pretraživač nešto vezano za jogu u 90% slučajeva će kao najrelevantniji rezultat pretrage izaći upravo neki od tih izvora. I onda dolazi pitanje KAKO U MORU INFORMACIJA NAĆI ONU PRAVU? A odgovor zavisi upravo od onoga šta tražite.

Listajući različite izvore u poslednjih mesec dana sam barem desetak puta naišla na tekst o rezulatima skoro sprovedenog internet istraživanja o povredama u jogi izazvanim upravo time što se na internetu propagiraju slike devojaka koje su ekstremno fleksibilne i željom neiskusnih vežbača da dostignu to što vide na slikama. (Pokušala sam da nađem originalni izvor na kome sam to čitala, ali mi Gugl ne pomaže) A o čemu pričam možete pogledati ispod:

5

 

6

 

1

 

2

3

 

4

*Na slikama se pod rečju prosečna misli na nivo fleksibilnosti koji je dostupan većini vežbača bilo od samog početka vežbanja, bilo uz redovno vežbanje. Pod rečju ekstremna se misli na onu vrstu fleksibilnosti koju mali broj pojedinaca poseduje od rođenja, a ostali pojedinci su je postigli konstantnim vežbanjem fleksibilnosti uglavnom od malih nogu.

 

I posle svega se može postaviti samo jedno pitanje: DA LI JE JOGA POSTALA PREVIŠE KOMERCIJALIZOVANA?

Popularizacija na svetskom nivou je za sigurno dovela do toga. Ipak joga je u svetu postala unosan posao, a ako imate po čemu da se izdvojite od ostatka, a reč se u poslednje vreme sve manje ceni, onda je idealno da budete fleksibilni i da vas po tome prepoznaju. Pored toga nije mali broj onih koji i dalje misle da je joga jednako fleksibilnost i istezanje, zbog čega se, čistom logikom izvlači zaključak da ŠTO SI VIŠE FLEKSIBILAN BOLJI SI JOGIN. A veća zabluda od te ne postoji.

 

Postoji gomila ljudi koji su prirodno fleksibilni, a daleko su od bilo kog oblika joge jer joga ne podrazumeva samo fleksibilnost tela, već i fleksibilnost uma. Sve što ograničava naš um nas udaljava pre svega od sebe samog, a  joga je put ka sebi, put ka ljubavi. Ljubav svi imamo u sebim samo je pitanje kad ćemo je prepoznati, a prepoznavanje sebe mogu da postignu i oni koji nisu fleksibilni.

 

Da ne bih dužila tekst o radostima koje nam internet jogiranje i komercijalizovani jogiji donose, danas stajem ovde, ali očekujte ovih dana nastavak priče gde ćemo se dotaći i nekih popularnih jogija jer iz svih izvora imamo šta da naučimo, bilo da je to dobro ili loše.

5 thoughts on “INTERNET JOGIRANJE 1.

  1. Odlican teksts. Mislim da je mnogima koji zele da se bave jogom veoma inspirativno da vide sve one devojke/momke koji su savrseno fleksibilni i onda kada posle meseci vezbanja nema izgleda da cemo i mi biti tako fleksibilni motivacija pada.

    Ono sto mene zanima je da li je ispravno fokusirati se na par joga polozaja i raditi na njima svakog dana ili ipak treba svaki put proci kroz celu rutinu i sve poze (sta god ovo znacilo)?

    • Hvala Milice,

      Različiti pristupi joge ovom pitanju prilaze na različite načine. Neki kažu da svaki dan treba vežbati sve, a neki pak da svaki dan treba dobro zagrejati celo telo pa se posebno fokusirati na ono šta želimo u određenom periodu da postignemo (bilo da je to neki fizički ili neki duhovni aspekt joge).

      Ja iskreno verujem u to da je praksa joge duboko individualna i da svakome od nas prija drugačiji pristup, što znači da bi trebalo naći ono što je najbolje za Vaše telo i um.

      Ipak stručan instruktor/učitelj joge će znati kako da sekvencira časove, i da opcije, tako da svaki vežbač u toku časa postigne svoj maksimum bilo da je fokus na jednom položaju ili više njih, a samim tim će se brže stići do rezultata.

      Veliki pozdrav i ako imate još pitanja, tu sam.

  2. U pravom momentu sam naletela na ovaj tekst. Vežbam jogu nešto više od tri godine i postoje asane u kojima jednostavno nisam ili sam vrlo malo napredovala, a upoređivala sam se sa devojkama na Internetu 🙂 Sad mi je lakše. Pozdrav!

  3. divan text, tek ga sad čitam, ali svakako doprinosi -da mi entuzijazam za yogu ne spadne na niske grane….iako se bavim yogom intenzivno 4 godine i zbog postojanja nekih povreda od prijašnjih sportova, neke yoga položaje zaista nisam u mogućnosti izvesti „do kraja“ iako ih forsiram godinama-baš zbog poređenja sa tim slikama na internetu…lakše mi je kad znam da ustvari I NE MORAM 🙂
    lijep pozdrav

Оставите одговор

