Položaji / Asane / Položaji ravnoteže

Vrana i Ždral/ Kakasana i Bakasana

crow-pose-bakasana2

Najteži deo pisanja bloga za mene jeste biranje položaja o kojem ću sledeći put pisati. Ovaj položaj, ili položaje sam izabrala gledajući statističke podatke pretraga koje su ljude dovele do mog bloga. Ispalo je da su ljudi najviše posećivali moj blog u potrazi upravo za ovim položajem, ali ako biste vi radije čitali o nekom drugom položaju slobodno mi možete ostaviti predlog u komentarima ili na facebook strani Jogazina.

Od skoro su se na internetu pojavile informacije prema kojima treba napraviti razliku između ova 2 položaja. Prema mom mišljenju to je samo početni i krajnji položaj jedne te iste asane (Ždrala ili Bakasane), ali nije na odmet nazvati ih drugačijim imenom ako će vam tako biti lakše da ih razlikujete ili naučite. U to ime ću u ovom tekstu koristit dva različita imena kako bi lakše razumeli oba ova položaja.

Kakasana i Bakasana spadaju u prve položaje balansiranja na rukama, zbog čega i zahtevaju određeni nivo snage u njima. Ipak kada bi se pitali kada je pravo vreme da počnemo da ih učimo to bi sigurno bilo odmah nakon što smo počeli da vežbamo jogu. Sigurna sam da se sa mojim mišljenjem neki instruktori joge ne bi složili, ali praksa mi je pokazala da koliko god da radimo položaje za ojačavanje mišića ruku ili čak neke druge vežbe koje nisu iz joge, nećemo moći da uradimo ovaj položaj dok god ne počenemo njega da vežbamo.

Svaki položaj moramo da osvestimo pre nego što ga savladamo, a to ćemo moći da uradimo tek nakon što smo taj položaj isprobali. U tome nam svakako pomažu pripremni položaji za ulazak u pun položaj jer i u njima aktiviramo mišiće koji su nam potrebni i u punom položaju i tako učimo kako da idemo dalje.

Pre svega ćemo probati da primetimo razliku između ova 2 položaja.

Kakasana (Vrana) je niži položaj u kome su nam ruke manje aktivne i koristimo balansiranje kako bi podigli noge od tela (naš trup i glava vuku telo na jednu stranu, dok zadnjica i noge vuku telo na drugu stranu i tako dobijamo balansiranje). U položaju Bakasane (Ždrala) mnogo više aktiviramo naše ruke, ali i mišiće trupa kako bi podigli noge od tla. Upravo zbog ovoga potrebno je prvo da savladamo položaj Kakasane kako bi vemenom lakše ušli u Bakasanu. Razlike možete videti i na slici ispod.

 

Kakasana i Bakasana

Sigurno ste odmah uočili razliku između ova 2 položaja. Između ove 2 faze takođe postoji verzija u kojoj su nam ruke savijene ali težimo da ih ispravimo i tu verziju najčešće možete videti ako, na primer, u google pretraživaču ukucate Bakasana.

 

 

KAKO IZGLEDA PRAVILNO IZVEDENA BAKASANA?

Pošto je krajni položaj, tj. onaj kome težimo, Bakasana ili Ždral ovde ću obajsniti i prikazati upravo njega.

 Zdral

  • Dlanovi šaka su postavljeni direktno ispod naših ramena i u širini ramena.
  • Stopala su spojena celom dužinom (Od prstića na nogama sve do peta).
  • Težimo da privlačimo stopala sedalnom delu onoliko koliko možemo.
  • Stomak je ceo aktivan i donji stomak je uvučen.
  • Ne propadamo kroz ramena već su ona postavljena što dalje od ušiju kako bi izvukli vrat.
  • Gledamo pravo ispred sebe ili direktno u pod ispred nas.
  • Leđa su zaobljena.
  • Prsti ruku su rašireni po podu i težina tela je sa korena šake ravnomerno raspoređena po dlanu (baš kao što je opisano u ovom članku).
  • Kolena smo postavili što bliže pazusima, ali se trudimo da ne vršimo preveliki pritisak kolenima na nadlaktice, već da težinu tela nosi naš trup.
  • Dok ne steknemo dovoljno snage normalno je da ćemo više težine prebacivati na naše nadlaktice i tada ćemo pod težinom tela više savijati laktove. Takav položaj će biti dosta niži od punog položaja Ždrala i taj položaj nazivaju položaj Vrane ili Kakasana.
  • Ruke smo rotirali tako da nam unutrašnjost laktova gleda ka napred, a nisu okrenute jedna prema drugoj.

 

 

KAKO ULAZIM U OVAJ POLOŽAJ?

  • Čučnemo i postavimo dlanove direktno ispod ramena šireći prste na dlanovima.
  • Kolena širimo i postavljamo ih što je bliže moguće pazuhu.
  • Pogled usmeravamo ispred nas i polako prebacujemo težinu sve više na jastučiće našeg dlana i prste, u isto vreme podižući se na prste na nogama.
  • Kada smo se dovoljno nagli telom ka napred i osećamo se dovoljno sigurno, podižemo jednu nogu od poda, a zatim, samo ukoliko se osećamo dovoljno sigurno podižemo i drugu nogu od poda.
  • Nakon što dovoljno ojačamo trudimo se da podignemo oba stopala istovremeno od poda.
  • Kada smo našli balans jako aktiviramo trbušne mišiće i trudimo se da privučemo stopala što više možemo našoj zadnjici.
  • Sve vreme održavamo stabilan dah, trudeći se da ne zadržavamo disanje ni u jednom trenutku.
  • Kad smo spremni da se spustimo polako spuštamo jednu pa drugu nogu.
  • Kako bi sebi olakšali ulazak u ovaj položaj možemo koristiti joga kaiš koji ćemo postaviti na naše nadlaktice i on će nam pomoći da nam se ruke ne šire u stranu. Takođe možemo ispod stopala postaviti joga blok i tako izdignuti stopala i olakšati postavljanje kolena što bliže pazusima.

Šta osećam u ovom položaju?

  • Kada se nađemo u ovom položaju prvo što ćemo osetiti je težina sopstvenog tela.
  • Jako će nam raditi mišići ruku.
  • Možemo osećati pritisak na zglobove.
  • Mišići stomaka jako rade.
  • Moramo imati dobru ravnotežu i koncentraciju

 

ŠTA OVAJ POLOŽAJ ČINI ZA MENE?

  • Jača nam ruke.
  • Jača trbušne mišiće.
  • Razvija koncentraciju.
  • Deluje na ravnotežu.
  • Prokrvljuje organe unutrašnje duplje.

 

KONTRAINDIKAVCIJE

  • Osobe koje imaju povredu ručnih zglobova ili artritis.
  • Osobe koje imaju povrede ramena.
  • Osobe sa narušenom ravnotežom.
  • Trudnoća.

VARIJACIJE POLOŽAJA

  1. Prva varijacija je ona koju sam spomenula u naslovu ovog teksta – Kakasana ili Vrana. Ovo je položaj koji većina ljudi radi dok ne stekne dovoljno snage da uradi punu Bakasanu. U njemu su laktovi mnogo više savijeni i potkolenice su postavljene direktno na nadlaktice, a kolena su daleko šira nego u položaju pune Bakasane.crow-pose
  2. Mala Bakasana ili Mali Ždral je položaj u koji bi trebalo da bude lakše ući nego u punu Bakasanu, ali ljudi koji nemaju jake duboke mišiće trbuha će ovaj položaj smatrati još izazovnijim.baby-bakasana
  3. Vrana koja leti ili Eka Pada Bakasana je napredniji položaj u kojem jednu nogu odižemo sa podlaktice i ispravljamo je što više možemo ka nebu.

c4b8a04c9d0411e3a15c0e914b6e680c_8

  1. Paršva Bakasana ili Bočna Vrana je položaj koji može biti izveden ili sa savijenim ili sa ispravljenim nogama. Nije preterano zahtevan položaj, ali aktivira drugu grupu mišića u odnosu na osnovnu Bakasanu.howtosidecrow

Postoji još nekoliko varijacija ovog položaja ali o njima ću pisati kad rešim da ih opišem kao posebne položaje.

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s